Het grote avontuur begint... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Niels Strien - WaarBenJij.nu Het grote avontuur begint... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Niels Strien - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur begint...

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Augustus 2014 | Finland, Helsinki

Vanochtend begon het dan toch echt. Mijn eerste lange reis naar het buitenland. De wekker stond op kwart voor 8 maar ik moest natuurlijk nog een kwartiertje snoozen voor ik er echt uit kwam :p. Na het ontbijten en mezelf helemaal klaar te maken nog een laatste check op mijn kamer of ik echt niks vergeten was en dan kon ik vertrekken. Mijn zus zou om half 9 bij mij zijn om me weg te brengen, en ze was op tijd dus ik moest nog opschieten met mn koffie opdrinken ook. Anyway, de reis naar Schiphol was begonnen en na een paar kleine files op Schiphol aangekomen.
Het laatste afscheid was genomen en toen maar eens mijn koffers afgooien.
Ik eerst nog mn handbagage checken of die niet te zwaar was, staat er op de teller 12,2kg... ( thx Jesse voor het zeggen dat hij "maar 7kg weegt" ;) ) Ik dacht kut, dat wordt bijbetalen aangezien ik maar 8kg mocht. Gelukkig vroeg die man achter de balie of er ook een laptop of iets inzat dus mocht hij gelukkig zonder bijbetalen mee :D Vervolgens door naar de douane en ze lieten me toe om het vliegtuig op te mogen. Om wat tijd te gaan doden, aangezien ik nog ruim 1.5 uur moest wachten tot mn vlucht, ben ik maar bij de Starbucks koffie gaan drinken. Koptelefoon met muziekje op want ik had geen zin dat er mensen tegen me gingen ouwe-hoeren :p.
De vlucht werd na enige tijd omgeroepen en ik kon gaan boarden. De vlucht ging verder prima en we hadden waarschijnlijk wind mee, want we kwamen 10 minuten eerder aan dan gepland. Toen ik bij de bagageband aankwam, kwamen mijn koffers ook al meteen voorbij dus dat was gunstig. Vervolgens had ik de taxistand snel gevonden en na een minuut of 10 wachten stond hij voor me klaar.
Aangekomen bij mn host Abba liet hij me de kamer zien en gaf hij een korte rondleiding door zijn woning. Alles ziet er prima uit en ik zal hier waarschijnlijk tot 28 sept verblijven. Daarna ga ik waarschijnlijk door naar een studio die hij ook bezit. Hij had namelijk perongeluk een dubbele boeking gekregen omdat ik voor de 1e 5 dagen pas geboekt had en we het verder onderling zouden regelen. Dus dat verhaal horen jullie wel over een tijdje als ik daar dus zit :)
Zojuist heb ik mn eerste boodschappen gedaan en ook gelijk mn eerste Finse regenbui gehad, ik voel me al gelijk thuis met al die regen hier ;)
Dit was het voor nu! Ik ga een beetje optijd naar bed vanavond want het was toch wel een vermoeiende dag. Morgen maar eens het centrum verkennen en een soort van OV-kaart scoren.
Tot mijn volgende reisverlsag!
Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Hallo allemaal, Ik ben Niels van Strien, 23 jaar uit Breda en studeer Chemie aan Avans University of Applied Sciences.

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 2804

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: